Ocena faktora konkurentnosti i inovativnosti u cilju ostvarivanja tržišnog učešća

Vukajlović, Đurđica and Ćurčić, Nikola (2016) Ocena faktora konkurentnosti i inovativnosti u cilju ostvarivanja tržišnog učešća. Ekonomija: teorija i praksa, IX (3). pp. 35-54. ISSN 2217-5458

[img] Text
Vukajlović, Ćurčić.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (190kB)

Abstract

Poslovanje u savremenim uslovima karakteriše veliki broj ponuđača proizvoda i/ili usluga koji mogu da zadovolje potrebe na isti ili sličan način. Iz tog razloga svaka organizacija mora stalno da prati konkurentnost na tržištu, uvodi inovacije, kako bi zadržala postojeća ili eventualno osvojila nova tržišta. Sprovedeno istraživanje imalo je za cilj da oceni faktore koji su od značaja za ostvarivanje konkurentske prednosti, podizanje inovativnih aktivnosti i faktore od značaja za ulazak i osvajanje novog tržišta, kao i da utvrdi korelaciju tih faktora sa različitim karakteristikama organizacija (veličina, nivo i dužina poslovanja). Rezultati su pokazali da se u organizacijama za postizanje konkurentske prednosti marketing prepoznaje kao najznačajniji faktor, dok je inovativna aktivnost imitatorskog karaktera, a potrošači, njihovi zahtevi i potrebe, zanemareni.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: konkurentnost, inovacije, tržište, organizacije
Depositing User: Unnamed user with email srdjan.jurlina@ien.bg.ac.rs
Date Deposited: 26 Dec 2019 10:22
Last Modified: 01 Nov 2022 13:16
URI: http://repository.iep.bg.ac.rs/id/eprint/365

Actions (login required)

View Item View Item