Poslovni konsalting

Mihailović, Branko and Radosavljević, Katica (2020) Poslovni konsalting. Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd. ISBN 978-86-6269-094-4

Full text not available from this repository. (Request a copy)

Abstract

Ukoliko pođemo od teorijske apstrakcije da preduzeće sadrži samo tehnologiju bez zaposlenih, neuređenost sistema biće minimalna, a njegova predvidivost velika. Međutim, čim involviramo faktor čoveka, preduzeće poprima karakter socio-ekonomskog sistema sa karakterom stohastičnosti. Čovek je nosilac korisnog rada, ali ujedno i faktor povećanja entropije usled odstupanja stvarne produktivnosti od objektivno uslovljene. Istovremeno, uočljivo je da na performanse preduzeća deluju brojni faktori koji po svojoj prirodi pripadaju menadžmentu, obrazovanju kadrova, finansijama, itd. Shodno tome, opravdano se postavlja istraživačko pitanje mesta i uloge poslovnog konsaltinga u razvoju preduzeća. Konsultantske organizacije su jedan od značajnih faktora razvoja tržišne ekonomije u Srbiji i unapređenja poslovne prakse. Naime, izloženost konsultantskih organizacija raznovrsnim kombinacijama poslovnih okolnosti i iskustvima različitih kompanija omogućili su da akumuliraju dragoceno znanje i poslovno iskustvo. Osim toga, njihov cilj je da budu kontinuirano obaveštene i da drže korak sa inovacijama u domenu teorije, koncepata, metoda i sistema menadžmenta. Celokupni konsultantski “know-how” i poslovne ideje, koje su rezultat poslovnog iskustva i istraživanja, stoje preduzetnicima i menadžerima na raspolaganju u cilju sprovođenja raznih inicijativa, inovacija i poboljšanja u velikom broju oblasti i funkcija biznisa. Postoje poslovni problemi koji su proizvod grešaka, propusta, nedostataka i neiskorišćenih mogućnosti i koji zahtevaju korektivne akcije. Sa druge strane, imamo probleme, kod pretežno uspešnih kompanija, koji su vezani za perspektive, mogućnosti i strategije za dalje poboljšanje poslovanja u nastupajućim godinama. Kod kompanija koje imaju kriznu situaciju, aktivnosti i predlozi rešenja konsultantskih organizacija predstavljaju kombinaciju korektivnih mera i strategija za dalji razvoj. Time se omogućava kompaniji ne samo da izađe iz postojeće krize i uspostavi pređašnje stanje ili dosegne standard već postignut od strane konkurentskih kompanija, već i da stekne konkurentsku prednost, dodatnu kompetenciju i snagu da može da se nosi sa novim izazovima i da ostvari bolje poslovanje u budućnosti. Rešenje poslovnog problema koje se svodi samo na korektivne mere daje kratkoročno olakšanje i ne garantuje da se kompanija, bez strateške usmerenosti i poslovnog programa, neće ubrzo naći ponovo u situaciji koja zahteva intervenciju. Nephodno je poznavanje domaćeg poslovnog okruženja kao i modernih tokova u razvijenim privredama kako bi se transformacija preduzeća usmerila ka stavaranju poslovno atraktivnih i perspektivnih preduzeća. Poslovni konsalting u takvim uslovima predstavlja dragocen oslonac menadžerima preduzeća. Naime, u savremenim uslovima preduzeća treba unaprede sposobnost da organizuju svoju internu komunikaciju, tokove procesa rada i znanja, sve do kontinuirane podrške menadžmentu kroz edukaciju i širenje inovacija. Razmena znanja pomoću poslovnog konsaltinga pokazala se kao efikasan metod za korišćenje postojećeg znanja i olakšavanje njegovog inoviranja.

Item Type: Book
Depositing User: Unnamed user with email srdjan.jurlina@ien.bg.ac.rs
Date Deposited: 07 Feb 2021 20:06
Last Modified: 03 Dec 2024 15:15
URI: http://repository.iep.bg.ac.rs/id/eprint/380

Actions (login required)

View Item View Item