Uloga i značaj dilera (prodavca) na tržištu automobila u Republici Srbiji

Jelenković, Sanja and Brzaković, Aleksandar and Mihailović, Branko (2020) Uloga i značaj dilera (prodavca) na tržištu automobila u Republici Srbiji. Oditor: časopis za menadžment, pravo i finansije, 6 (3). pp. 7-32. ISSN 2217-401X

[img] Text
Jelenković, Brzaković, Mihailović - Oditor (2020).pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

Automobili su najsofisticiraniji masovno proizvedeni proizvodi i rezultat su dugogodišnjih istraživanja i razvoja. Zbog takve prirode, tehnološki razvoj automobila je, uopšte, nepredvidljiv. Čak i kada ispunjavaju očekivanja, prihvaćenost od strane potrošača varira od jednog tržišta do drugog. Tržišta potrošnih dobara se sastoje od kupaca koji žele da troše ili imaju određene koristi od kupljenog proizvoda i koji ne kupuju proizvod u cilju stvaranja profita, kao glavog cilja, već radi zadovoljenja sopstvenih potreba. Uloga dilera u automobilskoj industriji ima sve veći značaj na obim proizvodnje tako i na modele automobila. Bez njihovog prisustva postavlja se pitanje plasmana proizvoda, cene proizvoda kao i marketinških aktivnosti. Strategija samog proizvođača odnosno dilera je od izuzetnog značaja kako preduzeće stvara vrednost i na koji način ostvaruje konkurentsku prednost dok izvori troškovne prednosti zavise od strukture date industrije. Takođe, od ključnog značaja za auto industriju je i lanac snabdevanja rezervnim delovima. Cena je strategijska i taktična promenljiva kojom se utiče na ostvarenje obima proizvodnje. Cilj rada predstavlja ispitivanje značaja uloge dilera za tržište automobila u Srbiji.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: automobili, dileri, cena, tržište, potrošač
Depositing User: Unnamed user with email srdjan.jurlina@ien.bg.ac.rs
Date Deposited: 11 Mar 2024 12:07
Last Modified: 17 Mar 2024 17:47
URI: http://repository.iep.bg.ac.rs/id/eprint/773

Actions (login required)

View Item View Item