Uticaj kulturne raznolikosti na internacionalni menadžment i marketing

Zečević, Leposava and Zečević Stanojević, Olgica and Nedeljković, Dragan (2014) Uticaj kulturne raznolikosti na internacionalni menadžment i marketing. In: "Teorija i praksa nauke u društvu: Izazovi i perspektive": knjiga apstrakata. Univerzitet u Beogradu, Hemijski fakultet, pp. 87-88. ISBN 978-86-7220-064-05

[img] Text
zecevic, stanojevic, nedeljkovic.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (117kB)

Abstract

Dvadesetprvi vek je vek promena i dinamičnosti koje se teško mogu predvedeti. Upravo filozofija menadžmenta i marketinga, kao i uticaj kulture predstavljaju ključne oblasti koje daju najveći doprinos u iznalaženju efikasnih metoda i rešenja značajnih za dalji progres iprosperitet u internacionalnom biznis okruženju. Savremeni trendovi ukazuju da globalno tržište predstavlja novu arenu za internacionalno orijentisane kompanija i menadžere. Zato se postavlja nužnost potrebe za adaptiranjem na promene u okruženju uz izazov rešavanja konflikta između privrednih, političkih, kulturnih, tehnoloških sila u cilju postizanja uspeha. Istraživanja u oblasti poslovno specifičnih i kompanijski specifičnih biznis praksi i primena savremenih naučnih metoda u menadžmentu i marketingu pokreću pitanja o učinku modela biznisa sa „ukorenjenom lokalnom kulturom“. Komparativni pristup i analiza uticaja kulturne raznolikosti ukazuju na specifičnosti u praksi menadžmenta i marketinga u američkom sistemu biznisa (orijentacija ka profitu, konkurencija, profesionalizam, individualizam), japanskom sistemu biznisa (dugoročni razvoj, kvalitet, kolektivizam, konsenzus) i evropskim biznis sistemima (orijentacija na međuljudske odnose, rukovođenje internacionalnom različitošću, interno pregovaranje). Komparativna istraživanja ukazuju da primena savremenih naučnih principa je u praksi u 95 procenata identična u svakom od tri dominantna modela ali da se u pet ključnih procenata razlikuje. Pod uticajem globalizacije, upravo to ukazuje na činjenicu o neophodnosti izučavanja uticaja kulturne raznolikosti kao značajne dimenzije homogenizacije u oblasti internacionalnog menadžmenta i marketinga.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: kulturna raznolikost, menadžment, internacionalni marketing, internacionalni biznis, internacionalno okruženje, globalizacija
Depositing User: Unnamed user with email srdjan.jurlina@ien.bg.ac.rs
Date Deposited: 20 Dec 2024 12:55
Last Modified: 20 Dec 2024 12:55
URI: http://repository.iep.bg.ac.rs/id/eprint/878

Actions (login required)

View Item View Item