Cvijanović, Drago and Mihailović, Branko and Vukotić, Svetlana (2016) Marketing i konsalting u funkciji razvoja turizma Srbije. Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd. ISBN 978-86-6269-048-7
Text
222606860-1.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) |
Abstract
Turizam danas predstavlja jednu od vodećih privrednih grana u velikom broju zemalja sveta. O tome svedoče statistički pokazatelji, kao što su na primer, prihodi koje te zemlje ostvaruju po osnovu turizma, broj noćenja itd. U svetlu nagle ekspanzije turizma, a naročito u drugoj polovini dvadesetog veka, treba sagledati i zadatak i ulogu marketinga i posmatrati njihov međusoban odnos. Možda bi najjednostavnije bilo reći, da marketing u turizmu ima zadatak da omogući lakši proces razmene između turističke tražnje i ponude. Marketing koncept u uslužnim preduzećima zahteva dobro poznavanje tržišta (svih njegovih segmenata), što implicira kontinuelnu analizu i planski pristup. Na ovaj način se stvaraju pretpostavke da se izvrši uspešna isporuka usluge krajnjim potrošačima, čime se obezbeđuje osnovna uloga preduzeća na tržištu, a to je, da se kroz pružanje odgovarajućeg kvaliteta usluge potrošačima i njihovu satisfakciju, ostvari osnovni interes preduzeća kao kolektiva, a to je - profit. Međutim, uvođenje promena zahteva od zaposlenih u organizaciji da usvoje nova znanja, prikupe više informacija, izađu na kraj s novim zadacima, poboljšaju svoje veštine, te često menjaju svoje radne navike, vrednosti i stavove. Ovo uključuje promene u ljudima – kod uprave i zaposlenih, njihovih sposobnosti, motivacije, ponašanja i delotvornosti na radu. Isto tako uključuje i promene u organizacionoj kulturi – promene vrednosti, ustaljenih običaja, informacionih odnosa, uticaja, stila upravljanja. Kako je to čitav proces korenitih promena - ne odvija se sam po sebi: potrebno je i učenje, i vreme, napor, upornost, sposobnost, odanost i predanost poslu koji se obavlja. Ipak, sve to ne može da se postigne, bar za poželjno vreme, bez pomoći onih koji su već prikupili velike količine znanja, stekli iskustva i sve to mogu da uspešno prenesu drugima. Monografija predstavlja deo rezultata istraživanja na projektu III - 46006 “Održiva poljoprivreda i ruralni razvoj u funkciji ostvarivanja strateških ciljeva Republike Srbije u okviru dunavskog regiona” finansiranog od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije. Želimo da se zahvalimo svima koji su pomogli realizaciju knjige, a posebno Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, koje je, pored istraživačkog rada, finansiralo i štampanje monografije. Takođe, zahvaljujemo se Institutu za ekonomiku poljoprivrede iz Beograda, a posebno prof. dr Jonelu Subiću, na podršci da se objavi ovaj, nadamo se, danas u Srbiji aktuelan tekst.
Item Type: | Book |
---|---|
Depositing User: | Unnamed user with email srdjan.jurlina@ien.bg.ac.rs |
Date Deposited: | 26 Jul 2019 09:13 |
Last Modified: | 26 Nov 2023 11:45 |
URI: | http://repository.iep.bg.ac.rs/id/eprint/257 |
Actions (login required)
View Item |