Simonović, Zoran and Damnjanović, Radovan (2011) Strategijsko prilagođavanje organizacije promenama. Ekonomika: časopis za ekonomsku teoriju i praksu, LVII (1). pp. 152-162. ISSN 0350-137X
Text
Simonović, Damnjanović.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (313kB) |
Abstract
Strategija je nauka i veština korišćenja načina da se ostvare ciljevi. Preduzeće je prinuđeno da uči ne samo na svom, već i na iskustvu drugih. Kontinuelno prilagođavanje i napredovanje u savremenoj ekonomiji znači stvaranje novih vrednosti za kupce, jer inače nema stimulativa da kupuju proizvode i usluge. Razvojno ponašanje preduzeća podrazumeva traganje za konceptima i instrumentima koji usklađuju ciljeve i mogućnosti preduzeća sa izazovima i pretnjama iz okruženja. Razvojni ciljevi označavaju anticipirane efekte, stanja ili situacije koje preduzeće želi da ostvari. Razvojna politika obuhvata izbor načela, kriterijuma ili principa kojima će se preduzeće rukovoditi u donošenju odluka iz domena upravljanja rastom i razvojem. Da bi se ostvarili razvojni ciljevi mora se formulisati pravac i metod delovanja preduzeća. Upravljanje rastom i razvojem preduzeća podrazumeva formulisanje strategije kao svojevrsne konkretizacije razvojne politike.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | strategija, organizacija, transformacija, menadžment |
Depositing User: | Unnamed user with email srdjan.jurlina@ien.bg.ac.rs |
Date Deposited: | 11 Jun 2019 09:24 |
Last Modified: | 08 Dec 2023 10:55 |
URI: | http://repository.iep.bg.ac.rs/id/eprint/197 |
Actions (login required)
View Item |